AKTUALITY

Kampaň Centra Paraple

22. září 2022
Kampaň Centra Paraple

Nová kampaň Centra Paraple je inspirována tonalitou politických reklam a využívá aktuální předvolební období, aby oslovila nové dárce. Stojí za ní agentura WEAREGINGER s kreativním ředitelem Jiřím Langpaulem, kterého oslovil přímo ředitel centra David Lukeš.  

003505 kopieMilí přátelé Centra Paraple,   nacházíme se v době, kdy se mnoho lidí zamýšlí, zda naše společnost je nadále udržitelná ve stejném režimu jako doposud. Na poplach bije ekologická situace a měnící se klima, mluví se o krizi demokratických zřízení, což často vyústí ve válečný konflikt, a i ve vyspělých státech je stále více lidí vystaveno existenciálním otázkám při zabezpečování sebe a svých nejbližších v běžném životě. Všechny tyto události, které jsou na denním pořádku, ještě dokáže zkomplikovat náhlá událost, která ovlivní zdravotní stav, a tím i celkovou sílu všemu čelit.  Náhlé poranění míchy je velmi vážnou změnou v životě, a nejen těch, kterých se to zdravotně dotýká. Situace, na kterou se v životě nedá připravit, často intenzivněji zasáhne rodinu a blízké, kteří přichází s touhou pomoci, a změnit něco, co je bohužel neměnné.   Centrum Paraple pracuje s lidmi s poškozením míchy 28 let. Každý rok je průvodcem stovek lidí, kteří během sociálně rehabilitačních pobytů řeší své aktuální problémy. Nejčastěji lidé přichází s touhou žít svobodný a samostatný život s co největším zjednodušením běžných denních aktivit.   Zjednodušení je i heslo pro činnost a komunikaci naší organizace. Náš multidisciplinární tým se plně soustřeďuje na službu sociální rehabilitace, kterou bychom rádi rozšířili o její ambulantní a terénní formu. V komunikaci jsme zjednodušili naše logo, které symbolizuje vozík, zjemnili barvy a ustálili se na hesle #pomahamenajitcestudal.   V naší nové „předvolební“ kampani se chceme připomenout a vzkázat, že naše služby jsou potřeba bez ohledu na jakoukoliv politickou situaci. Rádi bychom získali více lidí pro podporu naší služby, která je díky složitosti dané problematiky nákladná a státní podpora a příjmy z pojišťoven pokryjí jen necelou polovinu potřebných financí.   Vážíme si příspěvků všech lidí, kterým od začátku působení Centra Paraple vděčíme za to, že stále můžeme poskytovat naše služby v takové kvalitě. Děkujeme Vám, že jsme vaše volba.  Klidný podzim 
DL_podpisCerny

SobestacnostTisková zpráva: Paraple využívá předvolební atmosféru k oslovení dárců

Paraple A4_&_CLV_data3 kopieNová kampaň Centra Paraple je inspirována tonalitou politických reklam a využívá aktuální předvolební období, aby oslovila nové dárce. Stojí za ní agentura WEAREGINGER s kreativním ředitelem Jiřím Langpaulem, kterého oslovil přímo ředitel centra David Lukeš.   Přišli o SVOBODUSOBĚSTAČNOST i VOLNOST POHYBU, přesto je s vaší podporou mohou získat zpátky – to je hlavní myšlenka nové kampaně Centra Paraple, která má za cíl rozšířit základnu dárců. Centrum, které bylo založeno již v roce 1994 Zdeňkem Svěrákem a Svazem paraplegiků, se věnuje klientům po náhle vzniklém poškození míchy. Propracovaným systémem péče je vrací zpátky do života. Učí je znovu základním schopnostem jako třeba jak se obléci, otevřít si jogurt nebo se vysprchovat.   Tato péče je velice nákladná, úhrady od zdravotních pojišťoven, státní dotace a platby od samotných klientů ji nepokryjí. Až 50 % svého rozpočtu dofinancovává Paraple z příspěvků a darů. Proto je kampaň zaměřena právě na oslovení nových pravidelných dárců. „Bez nich jednoduše centrum nemůže fungovat," říká ředitel David Lukeš a dodává,V České republice je 15 000 lidí s poškozením míchy a každým rokem přibývá kolem 300 nových případů a těm je potřeba se plně věnovat. Aby se i jen jediný člověk s poraněním míchy dokázal alespoň částečně vrátit do života, stojí úsilí mnoha odborníků a samozřejmě spoustu peněz."   Kampaň běží v předvolebním období, a proto chce na první pohled získat pozornost provokací na velmi obecné politické rovině. „Žijeme v politicky velmi turbulentních časech a otázky svobody, soběstačnosti a volnosti pohybu jsou aktuálními celospolečenskými tématy. Proto nám estetika a specifická heslovitost politických kampaní přišly být na místě," doplňuje kreativní ředitel Jiří Langpaul.  Kampaň se zároveň opírá o výzkumy, které ukazují, že pro většinu dospělé populace je nejhorší představou být na někom závislý. Ať už fyzicky, mentálně či politicky. Zvolená hesla by tak mohla vést ostatní k asociaci, která by jim pomohla vžít se lépe do situace, v níž si lidé s postižením ocitají.  

CREDITS
CENTRUM PARAPLE
Ředitel – David LukešManažer PR a fundraisingu – Jiří PokutaSpecialistka komunikace – Jarmila Vrzalová  
WEAREGINGER
Creative director – Jiří LangpaulCopywriter – Karolína Gattermayerová, Petr Voborský, Helena JohnstonDesigner – Kryštof Wolf 

VolnostPohybu
Představení nové kampaně na CNN Prima News. Po zprávách, v čase 6:32. 

CNN Prima News

Odebírat newsletter

Podpořte nás

Život je jízda!

Pojeďte kousek cesty s námi.

Chci darovat