- Denní rituály
Dodržujte stejné denní rituály jako každý jiný den – nastavte si budík, dejte si rozcvičku, uvařte si kávu/čaj, převlékněte se…. - Time management
Plánujte! Týden, den i denní režim. Pomoci vám může klasický diář nebo třeba chytré aplikace. Organizujte si vhodně čas práce, přestávky a odpočinek. - Pracovní doba
Nastavte si pevnou pracovní dobu (nebo dobu, kterou vám přidělil zaměstnavatel) a tu dodržujte. Naučte se fungovat stejně, jako kdybyste pracovali v kanceláři. Stejné to je ale i v případě, že už vaše pracovní povinnosti skončily. Zavřete počítač a práci si naplánujte na další den. - Pracovní místo
Vytvořte si kancelář. Je důležité si uzpůsobit svůj pracovní prostor vlastním potřebám a správné ergonomii sedu. Vleže trpí vaše záda i pracovní morálka.
- Ergonomie pracovního místa
Nezapomínejte na správný sed a správnou ergonomii sedu. - Pozor na prokrastinaci
Nenechte se rušit aplikacemi. Vypněte nedůležité notifikace i sociální sítě po dobu vaší pracovní doby. - Choďte „do práce“ připraveni
Udělejte si své pracovní rituály. Oblečte se (pyžamo do práce nepatří), připravte si kávu/čaj a svačinu a až pak zasedněte za svůj kancelářský stůl. - Pravidelné přestávky
Nezanedbávejte se. Nepracujte nonstop. Dělejte si přestávky. Nezapomínejte na pravidelnou stravu ani pohyb. -
Duševní hygiena a životospráva
Nezapomínejme na své přátelé, koníčky, sport a pobyt v přírodě, jinak se dostanete do začarovaného kruhu pracovních a domácích povinností. Home office totiž může být nejen dobrý sluha, ale také zlý pán.
Co pomáhá, abychom zůstali stejně efektivní jako v práci a nepodléhali lenosti a různým druhům rozptýlení? Stačí si nastavit pevná pravidla a ty dodržovat. Domácí práce je především o disciplíně.
Text: Andrea Němcová, ergoterapeutka